termékkategóriák
Ország Boltja 2016 Minőségi díj Háztartási gépek kategória I. helyezett aeg partner Electrolux partner Az ország boltja minőségi díj

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK PRECIZ.HU WEBÁRUHÁZ

Kérjük, mielőtt megrendelését jóváhagyja, illetve szolgáltatásainkat igénybe veszi, figyelmesen olvassa el az alább részletezett Általános Szerződési Feltételeket.

A PRECIZ.HU webáruház (a továbbiakban Webáruház) üzemeltetője Menyhárt Béla egyéni vállalkozó, mint Szolgáltató, valamint Ön, mint Vevő között az alábbiakban részletezett feltételek alapján elektronikus úton megkötött szerződés jön létre. A szerződés az Ön megrendelésének általam történő visszaigazolásával jön létre. A szerződés magyar nyelven kerül megkötésre.

A megrendeléssel a Szolgáltató és a Vevő között megkötött szerződés, elektronikus úton megkötött írásbeli szerződésnek minősül, azt Szolgáltató iktatja és rendelési azonosítóval látja el, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.Szolgáltató adatai, elérhetőségek:

Szolgáltató: Menyhárt Béla e. v.

Weboldal: www.preciz.hu

Nyilvántartási száma: 6776731

Országos csomagküldő kereskedelem nyilvántartási szám: 492/2011

Nyilvántartásba vevő hatóság: Okmányiroda Debrecen

Adószám: 47539484-2-29

Székhely: 4030 Debrecen, Gázvezeték u. 10

Üzlethelyiség: 4030 Debrecen, Gázvezeték u. 10.

Nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 09.00 – 16.30.

Telefonszám: +36 30 9430847, +36 52 555 900

Fax: +3652 531 220

E-mail cím: info@preciz.hu

2.Vásárlási információk, megrendelési folyamat részletei

a) Webáruházban regisztrált és nem regisztrált Vevők is vásárolhatnak.

b) Szolgáltató kizárólag új termékeket értékesít.

c) Webáruházban megvásárolható termékek – szolgáltatások eladási vagy egységára minden esetben bruttó fogyasztói ár, tartalmazza az Általános Forgalmi Adót, azonban nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

2.1. Regisztráció/Belépés

A Webáruházban regisztrált és nem regisztrált Vevők is vásárolhatnak. A regisztráció egyik előnye, hogy legközelebb nem kell személyes adatokat újra megadni, azt a rendszer magától kitölti, ezáltal a vásárlás gyorsabbá válik. (A csomagajánlat kérése funkció szintén regisztrációhoz kötött.) A regisztráció végén szükséges elfogadni Általános Szerződési Feltételeket a jelölőnégyzet kipipálásával. E pontnál lehetőség van a hírlevélre való feliratkozásra is. Ha a regisztráció sikeres, akkor arról a rendszer e-mailben értesítést küld a Vevő által megadott email címre. A regisztrációs adatok módosítására belépés után van lehetőség. Az elfelejtett jelszó esetében, a „Belépés” menüpontnál az „Elfelejtette jelszavát?” feliratra kell klikkelni majd megadni az email címet, amelyet a regisztráció során használt. A rendszer egy automatikusan generált jelszót fog küldeni a Vevő részére. E jelszóval be lehet lépni, amelyet követően nyílik lehetőség a jelszó módosítására is. A regisztráció, és ezzel a Vevő adatainak törlése kérhető a info@preciz.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. A Vevő felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vevő a felelős. Amennyiben a Vevő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vevő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

2.2. Termékinformáció

2.2.1. Termékkeresés, termékek tulajdonságai, kosár

A termékek kategóriában vannak rendezve. A megfelelő termékcsoportot a megfelelő menüpontra kattintva lehet elérni. Minden termékről található rövid és részletes nézet is. A részletes nézetben minden termékről bőséges információ áll rendelkezésre, amely segíti a Vevő döntését. A termékleírás tartalmazza a termék megnevezését, fotóját, termékszámát, modellszámát, műszaki adatokat, letölthető használati utasítást, beépítési rajzot, eladási árát általános forgalmi adóval, készlet információt, az esetlegesen választható kiterjesztett garancia biztosítás időtartamát és árát. A modellek és technikai paramétereik előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. A műszaki változás jogát a gyártó fenntartja. Egy adott termék megrendeléséhez a „Kosárba” gombra kell klikkelni. Ez még nem jelenti a termék megrendelését, a kosár tartalmát, paramétereit később még lehet módosítani. Lehetőség van törlésre, újabb termék kosárba tételére, mennyiség megváltoztatására (Kosár, „Megtekintés” gomb).

2.2.2. Termék ára

a) A termék vételára a kiválasztott terméknél található bruttó ár, tartalmazza a 27% Áfa-t. A termék ára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve az ingyenes szállítással jelölt termékeket,

b) Amennyiben a Webáruház felületén a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, ill. emberi tévedésből hibásan rögzített árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani. Hibás ár esetén a Szolgáltató a Vevő megrendelését (ajánlatát) nem igazolja vissza, azt nem fogadja el, de ha az automatikusan történő visszaigazolás meg is történik, Szolgáltató ezt követően felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő fenntarthatja megrendelését a módosított áron vagy elállhat vásárlási szándékától minden következmény vagy fizetési kötelezettség nélkül.

Szolgáltató a Webáruházból megrendelhető termékek árai változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy az árváltozás a Webáruházban történt megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A már elküldött megrendeléseket az árváltozás nem érinti.

2.2.3. Termékkínálat szűkítése/összehasonlítása

A termékkereső segítségével egyszerűbben lehet megtalálni a kívánt terméket. Kétféle mód közül van lehetőség választani:

a) A fejléc jobb oldalán található gyorskereső, amely az oldalon belül keres rá a beírt szóra, szótöredékre.

b) Termék szűrő, amely (az adott termék csoportban található a bal hasábban) akkor jó, ha tudott milyen igények, paraméterek mentén történik a termékek szűkítése, megtalálása.

Amennyiben nehéz a választás két- vagy több termék közül, akkor használható az összehasonlító, amelyet a termékek részletes adatlapjának jobb felső részében található. Az Összehasonlítás gombra kattintva bekerül a kiválasztott termék összehasonlított termékek listájához. Itt paraméterek mentén lehet összevetni a termékeket. Az összehasonlítás boxból / listából terméket a törlés gombbal lehet kivenni.

2.2.4. Csomagajánlat kérése

a) Legalább 2 darab nagyobb értékű termék esetén (ha a termékek összértéke bruttó 350 000 Forintot meghaladja) lehetősége van az összeállított csomagról árajánlatot kérnie. Csomagajánlat kérésnél csak egy szállítási cím adható meg. E funkció használatához a termék részletes adatlapján a „Hozzáadás a csomagajánlathoz” gombra (a Kosárba gomb mellett található) kell klikkelni. E szolgáltatás / funkció csak a regisztrált Vevők részére érhető el. Az árajánlatkérést a fejlécben található „Csomagajánlat kérés” gombbal lehet elindítani.

b) Az ajánlat kérést követően a Szolgáltató telefonon vagy e-mailen veszi fel az ajánlatot kérő Vevővel a kapcsolatot, ahol tájékoztatást ad a lehetőségekről, árakról és a további folyamatról. Az árajánlatkérés nem ró a Vevőre semmilyen kötelezettséget. Csomagjánlat elfogadása esetén Szolgáltató emailen küld egy csomagajánlat-kuponkódot, amelyet a rendelés feladása közben a 4. lépésben a Fizetési mód kiválasztásánál lehet megadni és aktiválni. A rendelés végösszegéből Szolgáltató levonja a kedvezmény értékét. A kiküldött kuponkód érvényét veszti, ha a visszaigazolt csomagajánlathoz képest eltér a ténylegesen feladott rendelés.

2.2.5. Fizetés feltételei (fizetési módok)

A számlát a Szolgáltató állítja ki, amely tartalmazza az esetleges szállítási költséget. A megrendeléskor a Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat:

- Fizetés az áru futártól történő átvételekor (Utánvét)

A Vevő a kiszállított küldemény ellenértékét és a szállítási díjat a futárnak készpénzben köteles megfizetni. A szállítás költsége a Vevőt terheli, amely mértékéről a Webáruház fizetési rendszere és a megrendelés visszaigazolása ad tájékoztatást.

- Online fizetés bankkártyával (interneten keresztüli fizetés)

A megrendelés ellenértékét a megrendelés során azonnal bankkártyával is kifizetheti. Webáruházunk részére az OTP Bank Nyrt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor a Vevőt a Szolgáltató átirányítja az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a Webáruház oldalán. A Szolgáltató a Vevő kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:

  • Kártyaszám (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám.)
  • Lejárati dátum (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.)
  • Érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye {CVV2, vagy CVC2}. Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni!)

Webáruházban az alábbi kártyatípusokkal fizethet:

  • MasterCard (dombornyomott)
  • Visa (dombornyomott)
  • American Express (dombornyomott)
  • Electron (nem dombornyomott) Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
  • Maestro Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!

Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az OTP Bank bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt. Amennyiben a Vevőkártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy a Vevő azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A Webáruház átirányítja a Vevőt az OTP oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése. Amennyiben a Vevő bankja rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és a Vevő ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnia. Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányítja a Vevőt a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, Vevő értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a Webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.

- Fizetés banki előreutalással

A kiszállítást megelőzően a Vevő banki átutalással egyenlíti ki a számla összegét az Eladó bankszámlaszámára, jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeken pro-forma számla alapján, amelyet Eladó a Vevő e-mail címére továbbít. Az átutalás határideje a számla kiállításától számítva 3 nap. A számla összegének Eladó bankszámlájára történő megérkezését követően Eladó kiállítja az átutalásos számlát, melyet vevő részére elküld.

- Fizetés OTPay

Az OTPay fizetés nem mint az okostelefon igénybevételével történő fizetés. Ehhez le kell tölteni az OTPay App-ot és ott a Vevőnek be kell regisztrálnia magát, ha eddig még nem tette meg. Ha a regisztráció megtörtént, akkor a Webáruház honlapján válassza az OTPay fizetési módot, majd adja meg a telefonszámát vagy az OTPay azonosítóját (menüből elérhető funkció).

A telefonon rövidesen megjelenő alkalmazás üzenetre kattintva, vagy az alkalmazást megnyitva kezdeményezheti a fizetést.

Ha a megjelenő összeget rendben találja, válassza ki, melyik regisztrált kártyájával kíván fizetni, majd tapintson a "Fizetés" gombra. A jóváhagyáshoz csak a Vevő által ismert mPIN megadása is szükséges.

A fizetés eredménye rövidesen megjelenik az alkalmazásban, eközben a Webáruház oldala is frissül. A tranzakció részleteit elküldheti emailben, de a későbbiekben is megtalálja a tranzakciók listában. Az OTPay alkalmazásban bármely bank által kibocsátott MasterCard, VISA, vagy American Express bankkártya vagy hitelkártya regisztrálható. A kártya adatok megadása után egy 99 Ft-os kártyás vásárlásként megjelenő terhelésre kerül sor.

bővebben: https://www.otpbank.hu/otpay/

- Fizetés személyes átvétel esetén

Eladó üzletében, jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeken és nyitvatartási időben, Vevőnek lehetősége van személyesen átvenni a kiválasztott terméket. Eladó SMS-ben vagy e-mailen tájékoztatja a Vevőt az átvételi lehetőségről. Vevő készpénzben, bankkártyával vagy banki előreutalással fizetheti a terméket, amelyet csomagolási költség vagy egyéb kezelési költség nem terhel.

2.2.6. Szállítási módok, költségek

a) Országos házhozszállítás futárszolgálattal

A megrendelt áru kézbesítése a Szolgáltatóval szerződött logisztikai partnere, a Royal-Sprint Futárszolgálat útján történik. A Szolgáltató Magyarország egész területére vállal országos házhozszállítást.

Szállítási költségek:

Főzőlap, mikró, páraelszívó, porszívó, kisgép, alkatrész, tartozék: 990 Forint / cím (ÁFÁ-val)
Nagyháztartási gép: 2990 Forint / cím (ÁFÁ-val)
150 000 Forint feletti rendelés esetén a szállítás INGYENES.

A szállítási díjak a Webáruház „SZÁLLÍTÁS,FIZETÉS” menüjében is bárki számára megtekinthetőek, melyhez regisztráció nem szükséges. A Webáruház programja a megrendelés feladása előtt számolja hozzá a megrendeléshez a Vevőt terhelő szállítási költséget, melyek minden esetben megegyeznek az ÁSZF-ben feltüntetett árakkal.

A Szolgáltató vevőszolgálati munkatársa a megrendelt áru kézbesítése előtt minden esetben tájékoztatja a Vevőt telefonon és e-mailen a kiszállítás pontos időpontjáról. A Vevő vagy megbízottja biztosítja a kiszállított termék átvételét és ezt a szállítólevélen aláírásával igazolja. Esetleges kifogását a Vevőnek vagy megbízottjának haladéktalanul jeleznie kell a futárnak és jegyzőkönyv felvételét kell kérnie vagy a Szolgáltató Vevőszolgálati elérhetőségén. A futárszolgálat általi kézbesítés munkaidőben, 8 és 18 óra között történik. Ha a küldemény kézbesítése első alkalommal nem járt sikerrel, a futárszolgálat a következő munkanapon vagy egy egyeztetett későbbi munkanapon ismét megkísérli a kézbesítést.

A küldemény átvevőjének célszerű az átvételkor a küldeményt a futár jelenlétében megvizsgálni és nyilvánvaló, a küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani és a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a futárral közösen jegyzőkönyvet felvenni.

A Vevő hibájából át nem vett küldemények szállítási és visszaszállítási díja a Vevőt terheli.

A már leszerelt régi készüléket kizárólag megsemmisítés céljából tudja a Szolgáltató ingyenesen elszállítani a megrendelt új készülék kiszállítás során, amennyiben a Vevő ilyen irányú igényét előzetesen jelzi a megrendelés során a megfelelő rovat kitöltésével. Régi készülék utólagos elszállítását vagy a Vevő által választott más címre átszállítását Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. A megsemmisítés céljából átvett készülékeket a vásárlástól elállás esetén sem tudjuk visszaszolgáltatni!

b) Házhozszállítás Debrecenben

A megrendelt áru kézbesítése a Szolgáltató saját gépjárműivel történik Debrecen területén.

Szállítási költségek:

Főzőlap, mikró, páraelszívó, porszívó, kisgép, alkatrész, tartozék: 990 Forint / cím (ÁFÁ-val)
Nagyháztartási gép: 1990 Forint / cím (ÁFÁ-val)
150 000 Forint feletti rendelés esetén a szállítás INGYENES.

A szállítási díjak a Webáruház „SZÁLLÍTÁS, FIZETÉS” menüjében is bárki számára megtekinthetőek, melyhez regisztráció nem szükséges. A Webáruház programja a megrendelés feladása előtt számolja hozzá a megrendeléshez a Vevőt terhelő szállítási költséget, melyek minden esetben megegyeznek az ÁSZF-ben feltüntetett árakkal.

A Szolgáltató vevőszolgálati munkatársa a megrendelt áru kézbesítése előtt minden esetben tájékoztatja a Vevőt telefonon és e-mailen a kiszállítás pontos időpontjáról. A Vevő vagy megbízottja biztosítja a kiszállított termék átvételét és ezt a szállítólevélen aláírásával igazolja. Esetleges kifogását a Vevőnek vagy megbízottjának haladéktalanul jeleznie kell a kiszállítást végző személynél vagy a Szolgáltató Vevőszolgálati elérhetőségén. A házhozszállítás munkaidőben, 8 és 18 óra között történik. Ha a küldemény kézbesítése első alkalommal nem járt sikerrel, a Szolgáltató munkatársa, aki a kiszállítást végzi, a következő munkanapon vagy egy egyeztetett későbbi munkanapon ismét megkísérli a kézbesítést. Az ismételt kiszállítás költsége minden esetben 1990 Forint / cím (ÁFÁ-val).

A küldemény átvevőjének célszerű az átvételkor a küldeményt a kiszállítást végző munkatárs jelenlétében megvizsgálni és nyilvánvaló, a küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani és a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a kiszállítást végző személytől jegyzőkönyv felvételét kérni.

A Vevő hibájából át nem vett küldemények szállítási és visszaszállítási díja a Vevőt terheli.

A már leszerelt régi készüléket kizárólag megsemmisítés céljából tudja a Szolgáltató ingyenesen elszállítani a megrendelt új készülék kiszállítás során, amennyiben a Vevő ilyen irányú igényét előzetesen jelzi a megrendelés során a megfelelő rovat kitöltésével. Régi készülék utólagos elszállítását vagy a Vevő által választott más címre átszállítását Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. A megsemmisítés céljából átvett készülékeket a vásárlástól elállás esetén sem tudjuk visszaszolgáltatni!

c) Személyes átvétel

A megrendelt árut a Vevő választása szerint nyitvatartási időben (hétfő-péntek: 9.00–17.00) személyesen is átveheti 3 munkanapon belül a Szolgáltató Vevőszolgálatán-üzletében, amely a 4030 Debrecen, Gázvezeték u. 10. szám alatt található. Vevő készpénzben, bankkártyával vagy előreutalással fizetheti a terméket, amelyet csomagolási költség vagy egyéb kezelési költség nem terhel.

2.2.7. Rendelés feladásának lépései

A rendelés elindítását a „Kosár” (jobb felső sarok), „Fizetés” gombájával lehet elindítani. A rendelés menete lépcsőzetesen van felépítve (pl. Átvétel módja, Fizetés módja, Rendelés véglegesítése). Az adott lépésnél értelemszerűen ki kell tölteni a megfelelő mezőket és az oldal alján a „Tovább” gombra kell klikkelni. Amennyiben valaki regisztrált felhasználó abban az esetben bizonyos adatok már automatikusan kitöltésre kerülnek, de ezen adatokat is lehetőség van módosítani. A rendelés feladása előtt minden lépésnél lehetőség van az adatbevitelei hibák javítására a „Vissza” gomb használatával. Ha minden adat rendben van, akkor a „Rendelés véglegesítése „(utolsó lépés) lépésnél lehet a rendelést elküldeni a „Rendelés feladása” (oldal alján) gombra klikkelve. Ezt követően néhány percen belül érkezik egy automatikus email a rendelésről. Ez az e-mail még nem számít a rendelés visszaigazolásának, mindössze önellenőrzés céljából összegzi a leadott rendelés tételeit és feltételeit. Az automatikus üzenetben szereplő várható szállítási határidő tájékoztató jellegű. Ez a tény a kiküldött üzenetben is szerepel.

2.3. Megrendelés (ajánlat) elfogadása, szerződéskötés, szállítás

A Szolgáltató a Vevő megrendelését (ajánlatát) 48 órán belül, (mely időbe a munkaszüneti napok* ideje nem számít bele) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben a Vevőt tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. Az elfogadó e-mail tartalmazza a rendelés tételeit, a Vevő nevét, címét és elérhetőségét, számlázási és szállítási adatokat, fizetési és szállítási információkat. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vevő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

* Munkaszüneti napok jelen ÁSZF szerint a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényben megadott munkaszüneti napok, valamint a szombati, és vasárnapi napok.

Szolgáltató a megrendelt tételekből csak háztartásban használatos mennyiségeket szolgál ki.

Webáruházban történő megrendelést a Szolgáltató csak akkor tudja elfogadottnak tekinteni, ha a Vevő a megrendelő (fizetés) oldalon található mezőket pontosan kitölti.

Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásától számítva 7 munkanapon belül megkezdi a megrendelés teljesítését, amennyiben a kiválasztott termék készleten van. A Vevő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a készletre vonatkozó információkat a beszállító partnerei által biztosított adatokra alapozva tünteti fel a Webáruházban.

A Szolgáltatónak módjában áll a raktáron lévő terméket a megrendeléstől számított 15 napig a Vevő kérésére díjmentesen tárolni, amennyiben ezt a Vevő a Szolgáltatótól írásban kérte.

A kiválasztott termék készlethiánya esetén a Szolgáltató értesíti a Vevőt a szállítás várható időszakáról, melyet a Vevő visszaigazol /inkább elfogadhat, vagy elutasítja azt – tehát nem jön létre a szerződés/.

3. Egyéb, az oldalon keresztül elérhető szolgáltatások

3.1 Szerviz

Az oldalon keresztül lehetőség van a háztartási gépek online hibabejelentésére is. E szolgáltatást a Vevő a „Szerviz – Online hibabejelentés” almenüpont alatt találja. A szolgáltatás igénybevételének feltételei és bejelentéshez tartozó űrlap szintén e menüpont alatt található meg. Az online hibabejelentést követően Szolgáltató 2 munkanapon belül a megadott elérhetőségeken kapcsolatba lép a bejelentővel és tájékoztatást ad a lehetőségekről/feltételekről. Önmagában az űrlap kitöltése és igénylés elküldése még egyik fél (Vevő, Szolgáltató) számára sem jelent kötelezettséget a teljesítést illetően.

3.2 Beüzemelési szolgáltatás megrendelése

Az oldalon keresztül lehetőség van beüzemelési szolgáltatás online megrendelésének kezdeményezésére is. E szolgáltatást a Vevő a „Szerviz – Beüzemelés megrendelés” almenüpont alatt találja. A szolgáltatás igénybevételének feltételei és a megrendelés kezdeményezéséhez tartozó űrlap szintén e menüpont alatt található meg. A beüzemelési szolgáltatás online megrendelésének kezdeményezését követően a Szolgáltató 2 munkanapon belül a megadott elérhetőségeken kapcsolatba lép az igénylővel és tájékoztatást ad a lehetőségekről/feltételekről

Önmagában az űrlap kitöltése és igénylés elküldése még egyik fél (Vevő, Szolgáltató) számára sem jelent kötelezettséget a teljesítést illetően.

3.3. Alkatrész rendelési lehetőség

Az oldalon keresztül lehetőség van alkatrész rendelés kezdeményezésére is. E szolgáltatás az „Alkatrészbolt” menüpont alatt található. A szolgáltatás igénybevételének feltételei és a megrendelés kezdeményezéséhez tartozó űrlap szintén e menüpont alatt található meg. A felhasználói igényt követően a szolgáltató 2 munkanapon belül a megadott elérhetőségeken kapcsolatba lép az igénylővel és tájékoztatást ad a termék kapcsolatos információkról.

4. A vásárlástól való elállás joga, feltételei, módja

A fogyasztónak minősülő Vevő (az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje) („Fogyasztó”) a megrendelése során élhet az indokolás nélküli elállási jogával.

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek,

a) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

b) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

c) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken [link beillesztése] keresztül elérhető elállásinyilatkozat - mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltatóhoz történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem.

A Szolgáltató portósan vagy utánvéttel visszaküldött csomagot nem vesz át. A termék visszaküldésének költségén túlmenően az elállás miatt a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek a miatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

5. Reklamáció, panaszkezelés, vevőszolgálat

A Vevő észrevételével, panaszával tájékoztatás kérési igényével a Szolgáltató Vevőszolgálatához fordulhat a jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeken. Az írásban elküldött Vevői panaszra legkésőbb 30 napon belül köteles a Szolgáltató érdemben írásban válaszolni, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, köteles ezen álláspontját megindokolni. A Szolgáltató Vevőszolgálatán közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul kivizsgálja, és ha nem fogadja el a Vevő igényét, akkor köteles a panaszról jegyzőkönyvet felvenni, majd azt 30 napon belül érdemben megválaszolni.

A Vevő a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru Vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel. Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vevőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vevőt.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vevő, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltet Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület

Hajdú - Bihar Megyei Békéltető Testület

4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

- Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

6. Jótállás

(1) A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

Szolgáltató ugyan értékesít az előző pontokban meghatározott Korm.rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkeket, azonban bizonyos termékek vonatkozásában a kötelező jótállási időn túl (1 év), további (önként vállalt) 1 vagy 2 évi jótállási időt vállalhat, illetve előfordul, hogy olyan termék vonatkozásában is biztosítja a jótállást, amely a Korm.rendelet értelmében nem tartozik kötelező jótállás alá.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és az 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Ha a felek között jogvita alakul ki az igény rendezése során, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vevő békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az 5.1. pontban feltüntettettek alapján.

Portósan küldött csomagokat a Szolgáltató nem köteles átvenni, így az minden esetben visszaküldésre kerül a feladónak!

6.1. Kiterjesztett jótállás (garancia) biztosítás

A Webáruházban lehetőség van a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállását /gyártói garancia/ kiterjeszteni maximum 5 évre. A garancia kiterjesztés időtartamát és költségét a részletes termék leírásban, a rendelési kosárban, a rendelés véglegesítése képernyőn és a rendelés visszaigazolásban is feltünteti a Szolgáltató. A választható kiterjesztett garancia mindenkori ára tartalmazza az Általános Forgalmi Adót. A kiterjesztett garanciát csak azon termékeknél biztosítja a Szolgáltató, amelyeknél a termék leírás oldalon a kiterjesztett garancia időtartama és ára fel van tüntetve. Egyes termékeknél díjmentes kiterjesztett garanciát is kínál a Webáruház, amit a kiterjesztett garancia mellett „díjmentes” megnevezéssel jelölünk, ilyenkor a termék ára már tartalmazza a kiterjesztett garancia árát is. A kiterjesztett garancia biztosítás feltételeit és részletes tájékoztatóját a kiterjesztett garancia linken tekintheti meg a Webáruház felületén és a termék adatlapokon, valamint a rendelés véglegesítése során részletes tájékoztatót kap a kiterjesztett garancia biztosítás feltételeiről, amit a rendelés leadásához el kell fogadnia.

6.2. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

Szavatossági, jótállási igényeit a Vevő az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

7. Kellékszavatosság - termékszavatosság

7.1. Kellékszavatosság

Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vevő érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Vevő közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vevő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

7.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vevő – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vevő felelős.

Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8. Felelősség

A téves, vagy nem valós adatokat tartalmazó megrendelés esetén az Eladó semmilyen formában nem vállal felelősséget az ezekből eredő téves teljesítésért. A téves teljesítésből eredő kár megtérítését ebben az esetben az Eladó követelheti a Vevőtől.

Szolgáltató nem vállal felelősséget az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, pl.: a weboldal használatából, egyéb technikai jellegű hibából eredő vagy a beszállítótól származó téves információból eredő károkért.

Vevő a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Vevő köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vevő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vevők által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vevő elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Vevő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vevőt terheli a felelősség.

Amennyiben a Vevő a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szolgáltató és Vevő között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Vevő törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Vevő regisztrációját.

9. Szerzői jogok

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruház, on keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vevőnak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.preciz.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

10. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vevők Webáruház felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vevővel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2016. szeptember 15.

 

Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el: [letölthető ÁSZF]